İbrahim Özkan'dan İBB Teftiş Kurulu'nun tespit ettiği yolsuzluklar hakkında açıklama
İBB İYİ Parti Grup Başkanvekili İbrahim Özkan, İBB Meclis toplantısında çarpıcı açıklamalarda bulundu. Özkan, İBB Teftiş Kurulu'nun tespit ettiği yolsuzlukların incelenmemesine tepki gösterdi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İYİ Parti Grup Başkanvekili İbrahim Özkan, İBB Meclis toplantısında konuştu. Özkan, İBB Teftiş Kurulu tarafından tespit edilen 13 milyar liralık kamu zararının incelenmemesine tepki gösterdi.
Özkan, "Bu dosyalara Valilik kanalıyla ve mülkiye müfettişleri inceleyecek diyerek bakmayabilirsiniz, incelemesini geciktirebilirsiniz. Fakat şunu hiç unutmayın ki; hiç bir iktidar süresiz ve sonsuz değildir" dedi.
Özkan, şu ifadeleri kullandı;
"Buradan vicdanlara seslenmek isterim.
İBB Teftiş Kurulu 50 dosyada usulsüzlük, yolsuzluk tespit etti . Bunların hepsi yakın döneme ait dosyalar. 13 milyar kamu zararı var şimdilik bu dosyalarda, bu da eski parayla tam 13 katrilyon demek...
Bu dosyalara valilik kanalıyla ve mülkiye müfettişleri inceleyecek diyerek bakmayabilirsiniz incelemesini geciktirebilir siniz.
Fakat şunu hiç unutmayın ki; hiç bir iktidar süresiz ve sonsuz değildir.
Bakın İsrail'de dün akşam dejenere olmuş, Yolsuzlukları ayyuka çıkmış, Netenyahu’yu İsrail halkı iktidardan indirdi. Şimdi sorgulama, hesap zamanı..Bakın bu devirler gelecek.
Buradan tarihe bir not düşmek istiyorum. Yarın bu yapmış olduğunuz çalışmaların incelenmeyeceğin sanmayın.
Bilmem anlatabildim mi ?
İBB Teftiş Kurulu dar gelirli vatandaşların, barınma ihtiyacı için yaptırılan, sosyal konutların AKP döneminde Cumhurbaşkanlığı personellerine tahsis edildiğini tespit etti.
AKP döneminin kurum dışındaki başka kişi ve kurumlara tahsis edilen makam araçlarının sadece otoyol ve köprü geçiş faturası 29,4 milyon TL ve bu tutar da İBB kasasından ödenmiş olduğunu öğrendik.
İstanbul Belediyesi şirketi Metro A.Ş. 2012’de Sikorsky satın almış. Helikopterden 3.2 milyon TL kiralama gideri elde edilmesine karşılık, gideri ne kadar biliyor musunuz, tam 14.4 milyon TL.
İsraf; önceki yönetimlerin iş bilmezliği ve yanlış ekonomik tercihlerin İstanbul halkına sadece 10 metro inşaatındaki ek faturası tam 8.1 milyar liradır. Yapımı yavaşlatılmış diğer iki metro hattıyla da beraber bu bedel maalesef 10 milyar lirayı aşmaktadır”
Bu kadarı da olmaz denen ne varsa oluyor, bu kadarı da söylenmez denen ne varsa söyleniyor, nasıl olsa hesap sorabilen bir kurum yok ortada…"